• Maatschappelijke stage

Vanaf het schooljaar 2011-2012 zijn alle leerlingen in het voortgezet onderwijs verplicht 30 uren te besteden aan een maatschappelijke stage. De maatschappelijke stage is een oriƫntatie op de samenleving. Bedoeld als een vorm van leren waarbij de leerlingen in het voortgezet onderwijs door middel van vrijwilligersactiviteiten kennis maken met allerlei aspecten en onderdelen van onze samenleving en daaraan een onbetaalde bijdrage leveren. De activiteiten moeten bijdragen aan een maatschappelijk doel.

Ook bij onze voetbalvereniging komt heel veel werk voor dat uitsluitend door vrijwilligers wordt gedaan. Eigenlijk iedereen die zich inzet voor onze vereniging is als vrijwilliger bezig. Uitzonderingen kunnen trainers zijn die daar speciaal een opleiding voor hebben gedaan en op een bepaald niveau als trainer werkzaam zijn. Zij zijn dan in dienst bij de vereniging.

Onze voetbalvereniging kan veel jongens en meisjes de gelegenheid geven tot het doen van een maatschappelijke stage; je kunt als scheidsrechter wedstrijden begeleiden, je kan meehelpen trainingen te geven, je kan helpen om activiteiten te organiseren of helpen bij het onderhouden van de gebouwen.

Aanmelden voor een maatschappelijke stage kan via het secretariaat van de Jeugdcommissie: jeugdcommissie@vvpeursum.nl

rfwbs-slide